Guided Professional Skills @VET

Guided Professional Skills @VET

Opis

Łódzka Izba Przemysłowo  - Handlowa podjęła współpracę z instytucjami z Niemiec, Rumunii, Portugalii i Ukrainy w ramach projektu GPS VET. Rynki pracy nieustannie ewoluują ze względu na wahania globalnej gospodarki, zmieniające się modele biznesowe i nieoczekiwane zakłócenia, takie jak pandemie, przepływy uchodźców i wojny,  kształtując popyt na pracę i umiejętności. Biorąc pod uwagę udział miejsc pracy wymagających wysokiego poziomu wykształcenia i udział w zatrudnieniu osób z kwalifikacjami zawodowymi projekt GPS@VET motywuje nas do opracowania i wdrożenia innowacyjnej koncepcji nauczania i szkolenia w ramach kształcenia zawodowego, która jednocześnie obejmuje wykorzystanie innowacyjnych metod i koncepcji pedagogicznych, a także wykorzystanie narzędzi cyfrowych.

Jak stwierdzono w dokumencie Rynki pracy a zielona transformacja, mając na celu rosnące zainteresowanie transformacją niskoemisyjną oraz pilną potrzebą monitorowania i oceny skutków zakrojonych na szeroką skalę zielonych bodźców po pandemii, GPS@VET ma ogromne znaczenie dla stworzenia powszechnie akceptowanych ram, które można wykorzystać do analizy przekształceń strukturalnych na rynku pracy związanych z zieloną transformacją.

Pragniemy przyczynić się do rozwoju instytucji w sektorze VET poprzez zapewnienie materiałów i działania w celu zintegrowania ich interesów biznesowych z interesami społeczności, w której działają.

Głównymi celami projektu GPS@VET są:

O1- zaoferowanie kombinacji umiejętności zawodowych i tworzenie możliwości nauki w miejscu pracy dobrze dostosowanych do wszystkich cykli gospodarczych, zmieniających się metod pracy oraz kluczowych kompetencji

O2- zapewnienie lub powiązanie z lokalnymi inkubatorami przedsiębiorczości dla osób uczących się w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego w celu rozwijania ich inicjatyw i postaw w zakresie przedsiębiorczości.

O4- znacząca zmiana sposobu, w jaki kształcenie i szkolenie zawodowe jest praktykowane, czyniąc je bardziej adekwatnym do obecnych i przyszłych potrzeb gospodarki i społeczeństwa. zajęcie się procesami nauczania i uczenia się poprzez opracowanie i wdrożenie nowych i bardziej efektywnych metod nauczania i uczenia się.

O5- promowanie działań edukacyjnych i ułatwianie integracji osób uciekających przed wojną na Ukrainie w ich nowych środowiskach edukacyjnych oraz działania wspierające organizacje, osoby uczące się i personel na Ukrainie

O6- budowanie zdolności organizacji do pracy transnarodowej i międzysektorowej