MŁODY BIZNES – Wsparcie na nową firmę

MŁODY BIZNES – Wsparcie na nową firmę

MŁODY BIZNES – Wsparcie na nową firmę

Opis

⇒  NABÓR DO PROJEKTU ZOSTAŁ ZAKOŃCZONY ⇐

(Opublikowano 21.04.2021 r.)

⇓ Wszystkie informacje o projekcie, wraz z dokumentami, poniżej  ⇓

__

Osoba do kontaktu w sprawie projektu: 
m.raczynski@izba.lodz.pl

 

 

16.09.2021-aktualizacja harmonogramu szkoleń (dla 5 grupy)

15.09.2021Lista osób z GR 1 z prawem do jednorazowej dotacji – po ocenie biznesplanów.

14.07.2021 – PILNE!

Jeżeli ktokolwiek z uczestników lub uczestniczek nie otrzymał/a wiadomości mailowej z dni: 17 czerwca 2021 lub/oraz 12 lipca 2021, prosimy o pilny kontakt pod numer telefonu: 511 515 222

14.07.2021 – HARMONOGRAM GRUP SZKOLEŃ GRUPOWYCH Z TERMINAMI SKŁADANIA ZAŚWIADCZEŃ ZUS I BIZNESPLANÓW.


DataDzień tyg.Godz.TematykaLiczba godz.TrenerMiejsce zajęć
24. lipsob.09:00 - 16:15
Reklama i inne działania promocyjne
8
Łukasz Kuciński
ul. Rewolucji 1905 r. 9
25. lipniedz.09:00 - 16:15
Sporządzenie biznesplanu (cześć warsztatowa)
8
Łukasz Kuciński
ul. Rewolucji 1905 r. 9
30. lippt.09:00 - 16:15
Sporządzenie biznesplanu (cześć warsztatowa)
8
Łukasz Kuciński
ul. Rewolucji 1905 r. 9
08. sieniedz.10:00 - 17:15
Radzenie sobie ze stresem i konfliktem (forma warsztatowa)
8
Monika Plichta-Zawada
ul. Narutowicza 34 sala 3
09. siepon.15:00 - 18:15
Pozyskiwanie i obsługa klienta (część I)
4
Monika Plichta-Zawada
ul. Narutowicza 34 sala 3
17. siewt.09:00 - 16:15
Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej w kontekście przepisów prawa
8
Grzegorz Gembalski
ul. Rewolucji 1905 r. 9
18 sie.śr.09:00 - 16:15
Księgowość, przepisy podatkowe, ZUS
8
Grzegorz Gembalski
ul. Rewolucji 1905 r. 9
19 sie.czw.09:00 - 12:15
Księgowość, przepisy podatkowe, ZUS
4
Grzegorz Gembalski
ul. Rewolucji 1905 r. 9
19 sie.czw.13:00 - 16:15
Inne źródła finansowania działalności
4
Grzegorz Gembalski
ul. Rewolucji 1905 r. 9
21 sie.sob.09:00 - 16:15
Negocjacje biznesowe
8
Dawid Świątkiewicz
ul. Narutowicza 34 sala 3
25. sieśr.15:00 - 18:15
Pozyskiwanie i obsługa klienta (część II)
4
Dawid Świątkiewicz
ul. Narutowicza 34 sala 3
26. sieczw.09:00 - 16:15
Sporządzenie biznesplanu (cześć warsztatowa)
8
Barbara Majer-Giernat
ul. Narutowicza 126 A



Wartość projektu: 2 197 122,15 PLN

w tym: dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego: 2 174 228,54 PLN

Projekt realizowany w ramach: Osi Priorytetowej I Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działania 1.2 Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy – projektu konkursowe, Poddziałania 1.2.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego , Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój na lata 2014-2020.

Projekt będzie realizowany przez Łódzką Izbą Przemysłowo – Handlową.

__

Termin realizacji projektu: 01.02.2021 r. do 30.11.2022 r.

Grupa docelowa:

-> Osoby bierne zawodowo – 25 osób (13K/12M)
-> Osoby bezrobotne niezarejestrowane w urzędzie pracy – 20 osób (10K/10M)

Definicje powyższych pojęć -> TUTAJ

Uczestnikami projektu mogą być osoby w wieku 18 – 29 lat zamieszkujące w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego na terenie woj. łódzkiego (lub uczące się na terenie woj. łódzkiego), które utraciły zatrudnienie po 1 marca 2020 r. w związku z wystąpieniem pandemii COVID-19.

Istotne: Uczestnikami mogą być również studenci i uczniowie pod warunkiem spełnienia pozostałych kryteriów kwalifikowalności (wiek, miejsce zamieszkania, utrata zatrudnienia w związku z COVID po 1 marca 2020). Wówczas takie osoby kwalifikowane są jako bierne zawodowo.

Cel/efekt: wzrost przedsiębiorczości i aktywności wśród 45 osób (23K/22M) z grupy docelowej poprzez przygotowanie do rozpoczęcia, podjęcie i utrzymanie samozatrudnienia przez minimum 12 miesięcy do 30.11.2022 roku.

__ __ __

W związku z ogłoszeniem o naborze informujemy, że:

  1. Zgodnie z regulaminem, nabór został przedłużony do 10 czerwca 2021 r.
  2. Dokumenty zgłoszeniowe, tj:
    • Formularz rekrutacyjny oraz
    • oświadczenie RODO (zał. 1 i zał. 6 do Regulaminu rekrutacji)

należy złożyć w biurze projektu -> pl. Wolności 5, 91 -415 Łódź. (Adres ŁIPH)

3. Dokumenty składamy za pośrednictwem:

  • Poczty
  • Kuriera
  • Osobiście w godzinach 10:30 – 15:00,
  • Skanem (Forma najmniej preferowana. W razie możliwości, uprzejmie prosimy korzystać z powyższych form dostarczenia dokumentów) – na adres: m.raczynski@izba.lodz.pl

4. Prosimy zapoznać się z regulaminem rekrutacji i pozostałymi załącznikami – w regulaminie w paragrafie 7 szczegółowo omówiono procedurę składania zgłoszeń.


__


__ __ __


__

Oferowane wsparcie:

  1. Jednorazowa dotacja na uruchomienie działalności gospodarczej – 23 050,00 zł;
  2. Wsparcie pomostowe wypłacane przez 6 pierwszych miesięcy prowadzenia firmy – 2600,00 zł netto;
  3. Szkolenie z zakresu: zakładania firmy, księgowości, podatków, ZUS, reklamy i promocji, sporządzania i realizacji biznesplanu;
  4. Stypendium szkoleniowe  992,80 zł brutto na osobę za pełne uczestnictwo w szkoleniu (80  godzin);
  5. Wsparcie w projekcie przewidziano dla 45 osób (23K/22M) z w/w grup docelowej.

__

Wyjaśnienie dotyczące przyczyn utraty pracy, zgodnie z FAQ PO WER WUP Łódź:

Zapisy Regulaminu konkursu nie określają przyczyn utraty pracy ani też rodzaju umowy na podstawie której osoba była zatrudniona, a która utraciła zatrudnienie po 1 marca 2020 r. Tym samym uczestnikami projektu mogą być zarówno osoby, którym wygasło zatrudnienie lub je rozwiązały, jak również osoby, które otrzymały wypowiedzenie. Istotne jest aby przyczyna utraty zatrudnienia była związana ze skutkami pandemii COVID-19.

-> WAŻNE: dokumentem potwierdzającym status osoby bezrobotnej niezarejestrowanej w PUP lub osoby biernej zawodowo jest zaświadczenie z ZUS:


Ważne -> Dla osób będących na odpłatnym urlopie macierzyńskim lub rodzicielskim:

Jeżeli dana osoba przebywa na odpłatnym urlopie macierzyńskim lub rodzicielskim i pobiera świadczenie z tego tytułu, należy zaliczyć ją do osób pracujących (zgodnie z definicją), pomimo faktu, że jej stosunek pracy został rozwiązany.

Do momentu pobierania zasiłku macierzyńskiego lub rodzicielskiego ta osoba powinna zostać zaliczona do osób pracujących. W sytuacji, gdy osoba zrezygnuje z pozostałej części urlopu np. na rzecz ojca dziecka i będzie gotowa do podjęcia pracy oraz jej aktywnie poszukiwała, będzie można ją zaliczyć do kategorii osób bezrobotnych i zakwalifikować do udziału w projekcie.

Jednocześnie informujemy, że fakt pobierania świadczenia jest istotny, również ze względu na weryfikację danych uczestników projektu w ZUS.

___ ___ ___

Mając na uwadze nowe wytyczne unijne w zakresie potwierdzania kwalifikowalności poprzez uzyskiwanie zaświadczeń z ZUS przez osoby bezrobotne niezarejestrowane w PUP lub osoby bierne zawodowo,

Mając na uwadze nowe wytyczne unijne w zakresie potwierdzania kwalifikowalności poprzez uzyskiwanie zaświadczeń z ZUS przez osoby bezrobotne niezarejestrowane w PUP lub osoby bierne zawodowo,

Zespół Projektu informuje:

–> ważność takich oświadczeń wynosi 30 dni od daty wydania. Co do zasady tego typu oświadczenia powinny być zbierane na etapie składania dokumentów rekrutacyjnych, niemniej formalnie uczestnikiem projektu kandydat staje się w momencie udzielenia pierwszej formy wsparcia tj. na przykład w pierwszy dzień szkolenia. W związku z tym od momentu złożenia dokumentów rekrutacyjnych do pierwszego dnia pierwszej formy wsparcia upływa więcej niż 30 dni. Na etapie składania dokumentów rekrutacyjnych takie oświadczenie traciłoby swoją ważność, co generowałoby konieczność powtórnego uzyskania zaświadczenia.

Mając na uwadze powyższe zespół projektu będzie informował o terminie kiedy takie zaświadczenie należy przedłożyć w projekcie, tak, aby składane zaświadczenia nie traciły ważności w dniu pierwszej formy wsparcia.

__

MATERIAŁ O PROJEKCIE W ŁÓDZKICH WIADOMOŚCIACH DNIA: od 9:20 do 11:30

__

Bardzo miło nam poinformować, że patronat medialnym nad projektem objął program MŁODZI W ŁODZI