O projekcie
Projekt: Uczelnia Rozwoju Kompetencji Osób Dorosłych
Partner: Łódzka Izba Przemysłowo Handlowa
Program: Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS.01.05)
Zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa wyższego (z wyłączeniem infrastruktury) na lata 2021-2027.
Działanie: FERS.01.00
Instytucja, w której wniosek został złożony: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, numer naboru: FERS.01.05-IP.08-008/23
Okres realizacji projektu: od: 2021-09-01 do: 2027-01-31
Wartość projektu: 1 599 186,00 PLN, w tym:
1) wkład Europejskiego Funduszu Społecznego: 1 458 786,00 PLN
2) wkład własny Uczelni Nauk Społecznych: 140 400,00 PLN
Numer naboru: FERS.01.05-IP.08-008/23
Celem projektu jest rozszerzenie i wprowadzenie na stałe do oferty Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi szkoleń dla dorosłych w myśl idei uczenia się przez całe życie.
Zasadniczym zadaniem realizowanym w projekcie jest podniesienie kwalifikacji/kompetencji 280 uczestników projektu tak, aby pokrywały się one z oczekiwaniami pracodawców i potrzebami rynku pracy, w tym przekwalifikowania i wypełnienie luk kompetencyjnych. Zakres szkoleniowy został też doprecyzowany o RSI (Regionalne Inteligentne Specjalności dla województwa łódzkiego) oraz zagadnienia transformacji cyfrowej i zielonej.
Projekt odznacza się dużą wartością dodaną wsparcia niemożliwą do osiągnięcia bez ścisłej współpracy z zaangażowanym gronem przedsiębiorców i pracodawców, dzięki czemu rodzaje i formy wsparcia wynikają wprost z realiów rynku pracy. Partnerem w projekcie jest Łódzka Izba Przemysłowo-Handlowa (ŁIPH) która jest organizacją samorządu gospodarczego i zrzesza 350 przedsiębiorców/pracodawców prowadzących działalność gospodarcza na terenie województwa łódzkiego, do której zadań należy reprezentowanie interesów członków, inicjowanie i wspieranie rozwoju konkurencyjności członków (wzrost ich kapitału intelektualnego) i nawiązywanie relacji członków z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności z właściwymi organami rozwoju kształcenia oraz doskonalenia zawodowego pracowników, w tym z uczelniami wyższym.
Cel zostanie osiągnięty dzięki realizacji następujących zadań, wpisujących się w ww. obszary:
Zasady równościowe w projekcie FERS
stosowane zarówno w kontekście zarządzania projektem jak i realizacji.
Zespół zarządzający, jak i uczestnicy będą mieli dostęp do wiedzy i umiejętności
z zakresu równości płci i zawartości merytorycznej projektu poprzez zapewnienie materiałów równościowych, dzięki temu wszyscy pracownicy i pracownice zespołu projektowego, w tym również trenerzy/trenerki będą zdawali sobie sprawę z obowiązku przestrzegania zasady równości szans kobiet i mężczyzn i będą świadomi jak ta zasada odnosi się do koncepcji projektu oraz do codziennej pracy.
Jednym z kryteriów rekrutacyjnych do projektu jest zapewnienie równości szans oraz unikanie wszelkiej formy dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, wiek, orientację seksualną, religię czy niepełnosprawność. Każdy kandydat ma prawo do równego traktowania i szans. Ponadto organizacja szkoleń uwzględnia elastyczne godziny pracy na platformie e-learningowej oraz spotkań bezpośrednich. Wypracowana metodyka wspiera godzenie życia zawodowego i prywatnego personelu projektu oraz uczestników projektu.
Szczegółowe informacje o stosowanych zasadach równościowych, w poniższym linku:Program FERS w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – Przestrzeganie zasad równościowych (mrpips.gov.pl)